piątek, 15 wrzesień 2023 21:27

Jak dotrzeć do klienta? Działania marketingowe dla każdej firmy

Działania marketingowe dla każdej firmy Działania marketingowe dla każdej firmy fot: pixabay

Promowanie własnej działalności jest bardzo ważne, niezależnie, czy jest to mała, kilkuosobowa firma, czy spora korporacja, która może pochwalić się wieloma stałymi klientami. Działania marketingowe pozwalają dotrzeć do większej liczby klientów, a co za tym idzie – pozwalają stale rozwijać firmę. Co można więc zrobić, by to osiągnąć?

Po pierwsze - strategia marketingowa

Wybierz odpowiedni rodzaj strategi marketingowej. Już przed rozpoczęciem biznesu ważne jest, by wiedzieć, w którym kierunku firma powinna zmierzać, jednak nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Skutkuje to niestety małą rozpoznawalnością, brakiem zaufania klienta lub całkowitym fiaskiem biznesu. Od czego więc należałoby zacząć? Od zdefiniowania atrybutów własnej marki. Czym są atrybuty? Wszystkim tym, co opisuje i wyróżnią Twoją markę/firmę. To właśnie cechy specjalne będą najważniejsze już nawet na etapie dobierania loga oraz kolorystyki, z którą kojarzony będzie Twój biznes. Więcej na temat atrybutów i podstaw planowania biznesu znajdziesz na - https://commplace.pl/blog/atrybuty-marki-a-budowanie-przewagi-konkurencyjnej/.

Warto dogłębnie zbadać ten temat, gdyż dzięki niemu będziesz w stanie stopniowo i bez wielkiego budżetu wygenerować przewagę nad konkurencją w swojej branży.

Drugim bardzo ważnym sposobem na to, by rozwijać firmę, jest doskonałe zaplanowanie strategii marketingowej, która pozwoli od samego początku promować oraz docierać do znacznie większej liczby klientów.

Marketing ATL oraz BTL, czym są?

Marketing ATL (Above the line) to rodzaj marketingu, który bazuje na dotarciu do jak największej liczby potencjalnych klientów. Reklamy w telewizji, akcje ogólnokrajowe, rozwieszanie plakatów, radio czy prasa. Reklama dociera do osób losowych, niewybranych wcześniej poprzez zakres wieku, zainteresowań czy sytuacji materialnej.

Marketing BTL (Below the line) bazuje natomiast na odwrotnych zasadach. Strategia ta bazuje na dotarciu jedynie do wyselekcjonowanych grup zidentyfikowanych jako potencjalni klienci, których prawdopodobieństwo zainteresowania się produktem/marką jest na wysokim poziomie.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, sprawdź https://commplace.pl/blog/atl-marketing-czyli-dokladnie-co/.